Markkinointi-vinkki PT:lle: Älä sano, että kuolen, kuolen kuitenkin

Mitä ihmettä siellä personal trainerin ensitapaamisella tapahtuu? Kaksi vinkkiä heti alkuun PT:t – älä sano asiakkaalle, joka saattaa olla pappi tai kirurgi, että nyt kehonkoostumusmittauksen tulokset näyttävät, että olet vino ja sä kuolet. Hän tietää, että hän kuolee kuitenkin. Ja jos vielä sanot, että on täällä vastaanotolla moni muukin itkenyt, niin äly hoi – älä jätä. Kuka hyötyi tästä? Et ainakaan sinä PT, eikä sinun kuntosalisikaan. Arvatkaa tuliko hänestä vakiasiakas?

Nykyään, kun liittyy kuntosalin asiakkaaksi saa ”palkinnoksi” muutaman personal trainer tapaamisen ja jopa kehonkoostumusmittauksen. Siellä ei suinkaan tehdä sinulle treeniohjelmaa, koska siihen ei yleensä ole aikaa. Treeniohjelman tekoon on syytä varata oikein maksullinen aika.

No miksi nämä tapaamiset sitten järjestetään? Näin viestintä- ja markkinointi-ihmisenä ajattelen, että tapaamiset on tarkoitettu sitouttamiseen ja etenkin innostamiseen. Uusi asia vaatii usein useampia totuttelukertoja. Mutta sitten kuulen ystäviltäni yllä mainittuja tapauksia. PT ottaa ohjat käsiinsä elämänneuvontaan ja kertoo juuri papille tai kirurgille, että sä kuolet. Kyllä se on muut paikat kuin kuntosalit, joissa puhutaan elämän ja kuoleman kysymyksistä.

Jos mittauksissa näkyy huonoja tuloksia, markkinoi mieluummin, että liikunnalla ja oikealla ravinnolla minun opissani, saamme yhdessä muutoksen aikaan. Kerro mitä erityisen hyvää liikunta; kuntosaliharjoittelu, ryhmäliikunta tai vaikka uinti, tuo papin tai kirurgin elämään. Ja se itkettäminen on tässä tapauksessa täysin turhaan, se vain kadottaa mahdollisen potentiaalisen liikkujan.

Innostetaan liikkumaan ihan kaikkia,

Helena

Liikuntamedia tekee viestintää ja markkinointia liikunta-alan yhteisöille – ota yhteyttä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.